Sabtu, 13 April 2019

GEMPAR RAHSIA AKHIR ZAMAN - PEMUDA YANG MENGGANTIKAN NABI ISA

Assalamualaikum warahmatullah

1. Sudah lama rasanya tidak aktif blog. Ini kerana sibuk mengkaji seruan Khalifah Allah Akhir Zaman (Al Mahdi - Syed Ahmad Al Hassan). Tiada keraguan dan telah pasti kedatangan Khalifah Allah Al Mahdi yang lahir di akhir zaman. Namanya Ahmad. Inilah yang saya yakini. Pasti.

2. Bagaimana saya boleh mempercayai  hal ini? Saya mempercayai berdasarkan tiga point penting ibrah yang dipelajari dari Al Quran, kisah ketika mana Allah melantik KhalifahNya Nabi Adam iaitu : (1) berdasarkan nas lantikan serta wasiat (2) ilmu yang dimiliki dan (3) Seruan tuntutan ketuanan Allah iaitu dengan mengikuti perintah dan larangan yang dikhabarkan oleh Khalifah Allah. Silalah periksa semula point penting peraturan bagaimana cara mengenal Khalifah Lantikan Allah di setiap zaman

https://fenomenazaman.blogspot.com/2014/09/peraturan-ilahi-dalam-mengenali-hujjah.html


3. Penulisan kali ini bertujuan untuk memaparkan bukti-bukti ilmu yang dimilik Oleh Syed Ahmad Al Hassan sebagai Khalifah Allah Al Mahdi. Khalifah Allah disetiap zaman pasti dikurniakan oleh Allah ilmu yang tidak diberikan kepada mana-mana manusia yang lain sebagai bukti keistimewaan bahawa dialah Hujjah Allah ke atas manusia lain. Maka begitu juga Syed Ahmad Al Hassan.

4. Sejak sekian lama, misteri figur manusia yang disalib menggantikan tempat nabi Isa menjadi tanda tanya dan persoalan. Bahkan Al Quran sendiri menyatakan bahawa manusia itu sendiri berada dalam keraguan tentang orang yang disalib.

Sesungguhnya orang-orang yang berselisih paham tentang (pembunuhan) Isa, benar-benar dalam keragu-raguan tentang yang dibunuh itu. Mereka tidak mempunyai keyakinan tentang siapa yang dibunuh itu, kecuali mengikuti persangkaan belaka, mereka tidak (pula) yakin bahwa yang mereka bunuh itu adalah Isa. Tetapi (yang sebenarnya), Allah telah mengangkat Isa kepada-Nya. Dan adalah Allah Mahaperkasa lagi Mahabijaksana.” (An-Nisa’: 157-158) 

5. Kini misteri tersebut telah terjawab dan dirungkai oleh Syed Ahmad Al Hassan, sekali gus membuktikan dialah Al Mahdi yang dinantikan, dikurniakan ilmu oleh Allah kepadanya lalu menjadikan ia sebagai bukti dan hujjah ke atas manusia. 

6. Untuk mengetahui lebih lanjut, Silalah ikuti link-link Video perbahasan yang disertakan di bawah ini.



#Bab 1: Gospel Judah Membuktikan Jesus Tidak Disalib
                         


#Bab 2: Figur Yang Mengganti Jesus Disalib Itu Adalah Al-Mahdi?






#Bab 3: Quran Menunjukkan Jesus Tidak Disalib, Hanya Khalifah Allah Tahu Siapa Menggantikan Jesus



#Bab 4: Enam Point Dari Gospel Yang Menunjukkan Jesus Tidak Disalib



#Bab 5: Judah Bukan Judas Iscariot





#Bab 6 : Riwayat Dan Hadis Menunjukkan Bukan Judas Yang Disalib



#Bab 7 : Kesimpulan Perbahasan Penyaliban Jesus Dan Identiti Orang Yang Menggantikan Beliau




Muat turun Buku Pengikut Ke-13

Edisi Bahasa Melayu (dalam proses edit)



Tiada ulasan: